Nursyahmina Nadhilah | CaringBridge

Nursyahmina Nadhilah

First post: Dec 9, 2017
Assalamualaikum semua, saya Nursyahmina Nadhilah Bt Mohd Nordin.  Hari ini saya ingin menceritakan tentang masalah yang saya selalu hadapi dengan penuh kesabaran di sekolah. Pada hari pertama persekolahan saya di sekolah menengah iaitu sdg berumur 13 tahun, saya tlh dimasukkan ke sekolah menegah kebangsaan Three Rivers Mukah dan ditempatkan di kelas 1D. Kelas 1D terdapat 42 pelajar yang ada didalam kls saya. Kelas saya mempunyai 16 pelajar lelaki dan 26 pelajar perempuan yang berlainan bangsa dan agama tetapi kami ttp menjadi sahabat. Selepas beberapa hari bersekolah di alam remaja, semakin hari semakin byk cabaran yang perlu dihadapi dan byk perkara perlu dipelajari oleh kmi. Saya tlh berjumpa dengan seorang rakan sekelas lelaki saya, nama dia cukup terkenal di sekolah kami bak kata org "hotstuff " lh kn..  Setiap hari dia akan usik saya, buli saya. Saya pun tak tahu knp dia tk puas hati dgn saya smpai msuk f. 2 kmi same class. Dia tk puas hati dengan saya, smpai sanggup malukan sya didepan khalayak ramai saya cuba utk berdiam diri ttpi mkin hari mkin melampau, siapa yg suka org maki hamun kita malu kan kita dpn org ramai kn?  Saya ttp sbr dgn perangai dia, ttp anggap dia sbgai rkn sekelas ttpi dia tk prnh hargai pertolongan saya dkt dia . Tk pa slh dia saya ttp maafkan juga . Rasulullah saw pun prnh kna hina lbih truk drpd saya, tpi dia ttp doakan yg terbaik dkt umat dia. Ialah kn kta ni siapa ja. Tk berharta benda mcm org lain. kalau dipilih wang atau kawan,aku lebih memilih wang😉sbb apa,kawan akan hadir jika kita ada wang dan yg tak kenal pun boleh pura2 kenal. malah di layan seperti raja.  Aku ttp diam diri dn aku trus berfikir tentang apa yg akn terjadi kalau dia trus buli aku kalau aku asyik mengalah ja.. Siapa yg nk percaya sbb dia pelajar baik. Hahaha..  Buat bodoh je lh.. Mls nk ambil peduli..  sometimes you just have to stay silent bcs no words can explain what is going on in your mind and heart. aku lebih hormat dan menghargai org yg beradap,dripada org yg berilmu...mun agik berilmu iblis pun lebih tinggi ilmunya dripda manusia nak oh? Haha...  Sampai sini saja yha.. Kita berjumpa lagi nanti.. Ok Assalamualaikum... 

CaringBridge is a nonprofit social network dedicated to helping family and friends communicate with and support loved ones during a health journey. Learn more about CaringBridge.

To interact with Nursyahmina’s website, sign in or register today.

By registering with CaringBridge, you will join over 300,000 people a day who are supporting friends and family members.

Sign In Or Register
SVG_Icons_Back_To_Top
Top